Jak wiadomo, Google reklama kontekstowa jest płatną formą marketingu online. Przeciwieństwo do niej stanowi pozycjonowanie lokalne, które uchodzi za jeden z najtańszych sposobów pozyskiwania klientów. Czy jednak rzeczywiście tak jest? Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne i jakie zyski przynosi? Czy jest lepszym sposobem promocji niż Google reklama kontekstowa? Sprawdźmy!
Ile zapłacisz za lokalne pozycjonowanie strony internetowej?
Okazuje się, że pozycjonowanie lokalne witryny wymaga mniejszego nakładu pracy, przez co sama usługa będzie o wiele tańsza niż w przypadku pozycjonowania na szeroką skalę. Lokalny biznes ma bardzo małą konkurencję, co oznacza mniejsze trudności w pozycjonowaniu strony, dzięki czemu właściciele witryn zapłacą mniej za samą pracę nad SEO. Niestety nie można ustalić konkretnej ceny pozycjonowania, ponieważ wahają się one od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie.
Należy pamiętać, że im specjalista jest lepszy, tym oferowane przez niego usługi będą droższe. Profesjonalne agencje SEO posiadają wiele narzędzi, dzięki którym mogą efektywniej zarządzać witryną i ją pozycjonować. Niestety większa część z nich jest płatna, przez co kwota usługi może znacznie wzrosnąć. Wysoka kwota za usługę pozycjonowania jest uzasadniona również tym, że pozycjonowanie lokalne wbrew pozorom nadal wymaga ogromnej wiedzy i doświadczenia.
Na dokładną kwotę, jaką właściciel witryny będzie musiał wydać na pozycjonowanie, ma wpływ również popularność branży, firma oraz konkurencja. Błędy także mają znaczenie, ponieważ jeśli będzie ich zbyt dużo, cena za usługę również wzrośnie.
Zanim wybierzesz odpowiednią agencję SEO, warto pomyśleć, ile dokładnie pieniędzy Twoja firma może przeznaczyć na usługi związane z pozycjonowaniem. To z pewnością ułatwi specjalistom pracę, ponieważ będą wiedzieli już na starcie, na co pozwala Twój budżet i dopasują działania odpowiednio pod niego.
Pozycjonowanie lokalne – poznaj korzyści!
Pamiętaj, że pozycjonowanie lokalne witryny uważane jest za jedną z najtańszych metod promocji internetowej. Cennik to tylko szczegół przy tym, co dana strona może zyskać podczas wdrożenia usługi.
Kwoty są zależne od samej agencji oraz od użycia specjalistycznych narzędzi do sprawdzania SEO i UX, analizy słów kluczowych, konkurencji oraz monitorowania skuteczności witryny.
Pozycjonowanie lokalne czy Google reklama kontekstowa?
Trudno jednoznacznie stwierdzić, co bardziej się opłaca. Zarówno pozycjonowanie lokalne, jak i Google reklama kontekstowa mają swoje plusy i minusy, a ich cena zależy od tego, w jaki sposób przeprowadzone zostaną działania. Lokalne SEO, jeśli zdecydujesz się na samodzielne działania, może okazać się nawet bezpłatną strategią, jednak nie tak skuteczną. Z kolei kontekstowa reklama Google może niewielkim kosztem przynieść satysfakcjonujące efekty, pod warunkiem, że zostanie odpowiednio zoptymalizowana.