W przyjaznym tonie: Łatwo sobie wyobrazić, jak IT mogłoby pomóc w procesach logistycznych. Logistyka to skomplikowana sieć ruchomych części – a im bardziej jest zintegrowana, tym lepiej. Wiele osób już wie, jak IT może pomóc poprzez automatyzację ręcznych przepływów pracy, ale jego zakres wykracza daleko poza to.
Dzięki IT można uzyskać dane w czasie rzeczywistym z każdego etapu procesu w celu podejmowania mądrzejszych decyzji, które umożliwiają organizacji szybkie reagowanie na zmiany na rynku lub potrzeby klientów. Zamiast ręcznie przeglądać stosy papierów i arkuszy kalkulacyjnych, możesz mieć scentralizowany dostęp do wszystkich danych w czasie rzeczywistym.
Logistyka często wymaga wprowadzania dużej ilości danych, co oznacza, że istnieje duże prawdopodobieństwo popełnienia błędu. Tu znów wkracza IT – może zmniejszyć liczbę błędów przy wprowadzaniu danych poprzez zapewnienie użytkownikom standardowych interfejsów do wprowadzania informacji. Gdy wszyscy korzystają z tego samego systemu i przestrzegają tych samych zasad, prawdopodobieństwo popełnienia błędu jest mniejsze.
IT poprawia również wydajność, zapewniając natychmiastowy dostęp do informacji, których znalezienie w innym przypadku zajęłoby godziny lub dni. Ułatwia to również pracownikom dostęp do informacji, gdy są w drodze – nie ma potrzeby, aby przychodzili do biura, jeśli nie chcą! Więcej na oystem.pl